روش های گوش دادن فعال را بیاموزید

روش های گوش دادن فعال را بیاموزید

 

 

تظاهر به گوش دادن

شاید شما هم فکر می‌کنید وقتی صحبت نمی‌کنید در حال گوش دادن هستید، اما همیشه لزوما اینطور نیست، در بیشتر مواقع تظاهر به گوش دادن می‌کنیم اما داریم به آنچه که می‌خواهیم بگوییم، فکر می‌کنیم.

تمرکز روی چیزی

گوش دادن واقعی به معنی تمرکز روی چیزی است که طرف مقابل به زبان می‌آورد. به معنی فهمیدن، درک کردن و تحلیل کردن آن است نه رد یا تایید کردن آن.

یادگیری روش‌های گوش دادن فعال، نحوه به تعویق انداختن قضاوت درباره دیگران، تمرکز روی فهم گفته‌های طرف مقابل، درک کردن احساسات اطرافیان، همدلی کردن با دیگران هم از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید یاد بگیرید و روابط و زندگی بهتری را تجربه کنید.

مهارت گوش دادن مهارتی است که همه فکر می‌کنند به‌‌طور طبیعی از آن برخوردارند اما این‌گونه نیست، طبق پژوهشی که در دانشگاه «رایت» روی بیش از 8000 نفر انجام شد نشان داد برخلاف آنچه افراد تحت بررسی ادعا کرده بودند مهارت گوش دادن در آنها ضعیف است.

محیط کار

در محیط کار صحبت های زیادی رد و بدل می‌شود، پس فرصت‌های زیادی هم برای گوش دادن وجود دارد، اغلب اوقات برای پاسخگویی، توضیح راهکارها و تحویل به موقع کار با هم صحبت می‌کنیم. البته فارغ از کلماتی که به زبان می‌آیند، از طریق لحن صدا، حرکات بدن و حالت‌های چهره هم به اطلاعات ارزشمندی دست می‌یابیم.

سخن آخر

بنابراین اگر مهارت‌ گوش دادن فعال را بلد نباشید و از ترفندهای زبان بدن چیزی ندانید و قادر نباشید گوش و چشم‌تان را هوشیار نگه دارید اطلاعات ارزشمند زیادی را از دست خواهید داد.

 

برای بالا بردن سطح علمی خود در زمینه آموزش مدیریت ریسک می توانید با کارشناسان خانه مدیریت صنعتی تماس بگیرید:

دوره ایزو 9001

021-88397446،88397795

ارتقای سطح دانش، صنعت به روز

خانه مدیریت صنعتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *